Stowarzyszenie partnerem kampanii społecznej "Jest nas 60 milionów"

Kampania będzie realizowana przez Stowarzyszrnie "Wspólnota Polska" w ramach opieki sprawowanej przez Senat nad Polonią i Polakami za Granicą zgodnie z porozumieniem, które podpisano podczas inauguracji.

 

Sygnatariusze porozumienia:

 

Marszałek Senatu Rzeczypospolitej Polskiej – Stanisław Karczewski

 

Sekretarz Stanu w Kancelarii Prezydenta – Adam Kwiatkowski

 

Przewodniczący Rady Mediów Narodowych – Krzysztof Czabański

 

Sekretarz Stanu w Ministerstwie Spraw Zagranicznych - Szymon Szynkowski vel Sęk

 

Prezes Stowarzyszenia „Wspólnota Polska”- Dariusz Piotr Bonisławski

 

Partnerzy medialni: TVP, TVP Info, Polska Agencja Prasowa, Polskie Radio S.A., Tygodnik „Do Rzeczy”, Polonijna Agencja Informacyjna, Stowarzyszenie „Polskie Telewizje Lokalne i Regionalne”

Główne cele kampanii to:

  • Budowanie wiedzy o Polonii i Polakach z zagranicy.
  • Poszerzanie wiedzy o Polsce w środowiskach polonijnych.
  • Przedstawienie historycznych, ekonomicznych i kulturowych uwarunkowań emigracji.
  • Przedstawienie zasług Polonii dla lokalnych społeczeństw, jej aktywności na rzecz zachowania i kultywowania polskości.
  • Prezentacja możliwości jakie stwarza państwo i społeczeństwo polskie dla Polonii.

W ramach kampanii zaplanowane są programy informacyjne poświęcone obszarom edukacji, kultury, konsolidacji polonijnych grup zawodowych i naukowych, sportu, turystyki i mediów. Także w ramach kampanii zostaną zrealizowane programy dotyczące rozpowszechniania informacji wśród Polonii i Polaków mieszkających za granicą nt. możliwości powrotu do Ojczyzny, tj. Karta Polaka, programy adaptacyjne (w tym edukacja w Polsce), repatriacja.
Telewizja Mazury przygotowała spot promujący wydarzenie.Zachęcamy do obejrzenia materiału:
https://www.facebook.com/TelewizjaMazury

 Więcej informacji na temat inicjatywy można uzyskać na stronie www: http://www.wspolnotapolska.org.pl/